GLS track svarer dig på: Hvor bliver min pakke af?

11 May 2019
Anders Lundtang Hansen
image

editorial

Du tjekker postkassen hver dag.
Du venter på en vigtig pakke.
Den må gerne hellere komme nu end i morgen.

Det er faktisk virkelig vigtigt, at du får den pakke nu.

Det kan være en gave, hvor anledningen snart nærmer sig, eller det er et vigtigt produkt, du skal bruge til at komme videre med din forretning, eller noget, du skal bruge til at lave en fremvisning på arbejdet, eller du venter nervøst på at modtage et produkt, som du har lovet at teste.

Selv disse eksempler – udover det første – er nok ikke så almindelige, men alligevel er det eksempler på, hvornår man skal bruge ens pakker i god tid.

Man bestiller jo ikke noget som pakke bare for at kunne sidder derhjemme og vente på det i uendelig tid.

Udviklingen har vist, at langt færre danskere sender breve, da de fleste af os kan komme i kontakt med hinanden over de sociale medier, mails eller lignende.

Derfor bliver det mere en kuriøsitet, at vi sender julekort, postkort eller et sjældent skrevet brev – ofte mest til ældre mennesker, der ikke er blevet så digitale.

Da det danske postvæsen så også begyndte at slække gevaldigt på kvaliteten af leveringen af deres pakker, medførte det, at flere og flere private logistikfirmaer indgik aftaler med især netbutikker om levering af ordrer.

Således giver man webshops muligheden for, at man kan modtage pakker med private leveringsfirmaer.

Årsagen til dette er ofte en større service i kommunikation, håndtering af pakker og ikke mindst viden om, hvornår man kan modtage pakken.

Et godt eksempel på dette er fra leveringsfirmaet GLS, der har deres GLS track.

På dansk betyder det ganske enkelt, at de sporer din pakke, så du altid kan vide, hvor langt din pakke er nået i systemet fra købstidspunket og til, at du modtager den.

Så skal du ikke længere undre dig over, hvornår du modtager pakken, da du altid kan vide dette med sikkerhed.