Find en god grafiker

22 February 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Da din visuelle identitet er vigtigt for, hvordan du bliver opfattet og hvor nemt din virksomhed bliver genkendt. Tænk blot på, at du blot skal se et hvidt f på en blå baggrund til at vide, at der er tale om Facebook. Det er derfor en god ide at få en dygtig grafiker til at lave dit logo og resten af din visuelle identitet. Det kunne f.eks. være logoshop.dk. En godt gennemarbejdet visuel identitet, er med til at give dig og din virksomhed et godt forhåndsindtryk, som være en seriøs og kompetent virksomhed. Det er måske ikke særligt professionelt, men det er sådan vi som mennesker reagere. 

Hvad er et godt logo?

Facebooks logo er et skoleeksempel på et godt logo. Det er enkelt, genkendeligt og det kan bruges i alle sammenhænge. Det kan ses og genkendes på en lille skærm som vores telefon har, til en 10 x 10 meter kæmpe plakat. Et logo skal altså være enkelt, nemt at genkende, moderne og tidsløst. Det er ikke så nemt som det lyder.

Valg af grafiker

Inden du vælger en grafiker, er det en god ide at have en strategisk strategi, der fortæller hvad du gerne vil udtrykke visuelt. Det er en god ide at bede mindst 3 grafikere om at komme med et forslag til, hvordan de vil løse opgaven og hvad det vil koste. Selvfølgelig skal du kigge på prisen, men det er vigtigere at opgaven bliver løst og du får det helt rigtige logo, frem for at du spare penge. Ellers kan du lige så godt selv designe det, på et af de utallige gratis løsninger der findes. Det kan være dyrt at vælge den billige løsning. Vælg derfor den grafiker, du føler har de bedste muligheder for at kunne løse opgaven og komme med det helt rigtige logo.