Få den bedste hjælp til SEM hos professionelt Adwords bureau

12 February 2020
Astrid Pedersen

editorial

Trænger dit online salg eller din ditto lead generering til et solidt skub i den rigtige retning? Så kan du med fordel booste dit besøgs tal ved hjælp af det, der på fagsprog kaldes SEM. SEM er en forkortelse for Search Engine Marketing, eller søgemaskine markedsføring på dansk.

I praksis består effektiv Search Engine Marketing i opsætning af det, der kaldes Google Ads. Google Ads var indtil sommeren 2018 kendt som Google AdWords, og består af annoncer strategisk placeret i toppen af Googles søgeresultat sider.

Måske har du lagt mærke til, at de første tre søgeresultater på et søgeord eller en søgesætning er forsynet med en lille diskret etiket, hvorpå der står ”Ad”. Dette betyder, at søgeresultatet ikke hører til blandt de såkaldt organiske resultater – det vil sige dem der fremkommer fordi Google vurderer at de er særligt relevante for dig. En Google Ad vil komme frem som søge resultat, fordi en annoncør har betalt for det. Og så vil du se reklamen som noget af det første.

Hvorfor skal jeg benytte Google Ads?

En Google Ad har den åbenlyse fordel, at den fanger potentielle kunder på et relativt sent trin i købsprocessen. Har kunden for eksempel søgt på løbesko, er der ret god sandsynlighed for at han eller hun er interesseret i at købe et par løbesko. Sælger du løbesko, giver det således mening at have din Google Ad placeret øverst i søgeresultaterne. Så er der nemlig ret stor sandsynlighed for at kunden klikker på din annonce – og dermed er chancerne for et salg højnet betragteligt.

Hvor kan jeg få hjælp til opsætning af Google Ads?

Det giver en vis mening at få et professionelt Google Ads bureau til at hjælpe dig med din online marketing strategi. Du kan altid kontakte Adtimize for en uforpligtende snak om dit behov for Google Ads – læs mere på Adtimize.dk